
Vanlege svindelmetodar no – slik kjenner du dei att
Svindlarar endrar taktikk heile tida. No aukar talet på falske SMS-ar og e-postar med forfalska avsendar, kapring av mobil- og nettbank og falske telefonar frå «banken» eller politiet. Også investerings- og kjærleikssvindel blir vanlegare i sosiale medium.

Slik stoppar vi svindel saman
Vi i banken og Eika Tryggleikssenter gjer vårt ytterste for å stoppe svindel. Samstundes er nokre val dine. Lær deg dei viktigaste teikna – og grepa som gjer deg og dine tryggare.
Falske meldingar frå «kjende aktørar»
- Slik ser det ut: Du får ei melding som ser ut til å kome frå AutoPASS, Statens vegvesen, Spotify eller ein bank. Bodskapen hastar: «betal no», «oppdater konto», «stadfest betaling».
- Kva skjer eigentleg? Lenka går til ein kopi av ei ekte side. Målet er å få deg til å logge inn, slik at svindlaren kan misbruke BankID og kort.
- Gjer dette: Skriv inn adressa sjølv i nettlesaren, ikkje følg lenker. Vi i Sogn Sparebank ber aldri om BankID-passord eller kodar på telefon, SMS eller e-post.
Kapring av mobilbanken («takeover»)
- Slik ser det ut: Du får ei uventa BankID-forespurnad eller SMS-kode, eller nokon ringer «frå banken» og ber deg lese ho opp for å stoppe eit påstått misbruk.
- Kva skjer eigentleg? Med passord og aktiveringskode kan svindlaren installere bankappen på sin eigen telefon, logge inn som deg og prøve å tømme konto.
- Gjer dette: Del aldri kodar. Avvis førespurnader du ikkje sjølv har starta. Ring oss viss du er i tvil.
Telefonsvindel («banken/politiet ringer»)
- Slik ser det ut: Ei trygg stemme, ofte med forfalska nummer, hevdar at kontoen er i fare og ber deg flytte pengar til ein «trygg konto».
- Kva skjer eigentleg? Stress og hastverk skal få deg til å gjere noko du elles ikkje ville gjort. Målet er innlogging og overføring.
- Gjer dette: Legg på. Ring banken tilbake via nummeret i appen eller på nettsida. Bankar ber aldri om å flytte pengar til «trygg konto».
Investerings- og kjærleikssvindel
- Slik ser det ut: «Sikre» investeringar i krypto/aksjar fronta av falske «kjendisar», eller relasjonar som blir bygde over tid før det kjem ei bøn om pengar eller gåvekort.
- Kva skjer eigentleg? Når tilliten er på plass, blir du bedd om innskot, fjernstyring eller gåvekort – verdiane forsvinn.
- Gjer dette: Invester aldri via lenker i sosiale medium. Gje ikkje frå deg fjernstyring. Kjøp ikkje gåvekort for andre – sjølv om det «hastar».
Visste du at …
BankID-vindauget fortel kva du er i ferd med å godkjenne. Står det noko anna enn du venta – for eksempel «gje tilgang» når du trudde du logga inn – stopp og avbryt.
Mistenkjer du svindel? Gjer dette først:
Stopp opp.
Ikkje klikk.
Ikkje del kodar.
Hugs at du kan sperre kortet i mobilbanken eller nettbanken. Ta kontakt med oss med ein gong, så får du rask hjelp til å sperre, sikre og vurdere vegen vidare.

Slik kan du verna deg mot svindel
Bankane i Noreg står saman mot svindel. Her finn du oppdatert og samla informasjon – alt på éin stad.